Χρήστες OnLine

Κυριακή 5 Ιουλίου 2009

Οι Πομάκοι Αντιστέκονται στον εκτουρκισμό

«ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΠΟΜΑΚΑ!»

Με σκοπό να προωθήσει σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο το αίτημα της επίσημης αναγνώρισης της Πομακικής ταυτότητας και να ανακόψει την πολιτισμική γενοκτονία που υφίστανται οι Πομάκοι, ιδρύθηκε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων, με έδρα την Κομοτηνή. Η πρώτη δημόσια εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαίου 2009 στην αίθουσα εκδηλώσεων της “Μηχανικής” στην Κομοτηνή, με περισσότερα από 300 άτομα.


Η γραμματέας του συλλόγου, Νουρσέλ Μόλλα, ντυμένη με την παραδοσιακή πομάκικη στολή συγκλόνισε τους πάντες με μια ομιλία εξομολόγηση για το πως αισθάνεται που χάνεται η Πομακική γλώσσα και έριξε ευθύνες στο ελληνικό κράτος και τους τουρκόφιλους:


Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων έγινε για να ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ επιτέλους να φοβόμαστε, να κρυβόμαστε, να ντρεπόμαστε να πούμε την αλήθεια, να ντρεπόμαστε να πούμε οτι είμαστε Πομάκοι…


Όλοι αυτοί που μας λένε <<μη μιλάτε πομακικά είναι μια άχρηστη γλώσσα>>, σε αυτούς εμείς απαντάμε: “Η γλώσσα μας είναι η ψυχή μας, είναι ο εαυτός μας. Πώς είναι δυνατόν να μην αγαπάμε και να μην σεβόμαστε τον εαυτό μας;”

pomak2Ποιοι είναι αυτοί που παίζουν με τον εαυτό μας και δεν μας δίνουν το δικαίωμα να μάθουμε τη γλώσσα που ακούμε μόλις γεννιόμαστε; Ποιοι είναι αυτοί που ούτε καν τα ελληνικά δεν μας μαθαίνουν σωστά; Ποιοι είναι αυτοί που μας μαθαίνουν ΤΟΥΡΚΙΚΑ με το ΖΟΡΙ; Γιατί είναι χρήσιμη αυτή η γλώσσα σε εμάς; ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ; ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΤΟΥΡΚΙΚΑ έχουν ανθρώπινα δικαιώματα ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΧΩΡΑ;


Δεν φοβάμαι. Ξέρω τι κάνω και είμαι σίγουρη για αυτό που κάνω. Παλεύω για τις ρίζες μου, για την ιστορία μου. Καμία δύναμη δεν μπορεί να με κάνει να αλλάξω τις ιδέες μου. Δεν θα λυγίσω. Αν λυγίσω εγώ, θα δώσω το κακό παράδειγμα και σε άλλους.


Χρειαζόμαστε όμως και ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ. Μετά απο την εκδήλωση αυτή, οι πιο πολλοί απο αύριο το πρωί θα επιστρέψετε στην καθημερινή σας ζωή. ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΟΜΩΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΜΙΑ ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ! Με εσάς δίπλα μας, αισθανόμαστε πιο δυνατοί.


Είμαι περήφανη που έγινα μέλος του Συλλόγου, ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΠΟΜΑΚΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου