Χρήστες OnLine

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

"Η κατάσταση στο κέντρο είναι ανεξέλεγκτη!"



"Σχετικά με το βίντεο στην Ερμού αυτό που έχω να πώ είναι πως σίγουρα η ομάδα αυτή είχε πρόθεση να ξεκινήσει επεισόδια και καταλαβαίνω αυτούς που χαρακτηρίζουν αυτή τη συμπεριφορά ρατσιστική, όμως ρε παιδιά να σας πώ κάτι? Είναι και δικαιολογημένη αυτή η στάση. Η κατασταση με τους αλλοδαπούς είναι ανεξέλεγκτη...

Αναφέρομαι και στο πόσοι είναι αριθμητικά (νομιμοι και λαθρομετανάστες)-τα επόμενα χρόνια θα είμαστε μειονότητα στη χώρα μας-, αναφέρομαι και στην εγκληματικότητα που έχει αυξηθεί δραματικά, αλλά και στο παρεμπόριο που σε μεγάλο βαθμό έχει επηρεάσει τις πωλήσεις των μαγαζιών.

Όλα αυτά και πολλά άλλα μας έχουν προκαλέσει συναισθήματα θυμού, αγανάκτησης, οργής, αδικίας. Δεν χωράμε πια σε αυτόν τον τόπο ολοι, και αριθμητικά αλλά και δεν μπορούμε να συνυπάρξουμε λόγω διαφορετικής νοοτροπίας.

Θα με πείτε ρατσιστρια? Είμαι δεν το αρνούμαι. Αλλά με πονάει να περπατάω στον τόπο μου και να νιώθω τρομοκρατημένη.Με ενοχλεί ο αλλοδαπός που πουλάει μικροαντικείμενα ή καθαριζει τζάμια, δεν φορολογείται και στέλνει μέρος των χρημάτων του στη χώρα του.

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι πως πρέπει να αποσυμφορηθεί η κατάσταση γιατί διαφορετικά αυτά τα περιστατικά θα γίνονται εντονότερα και συχνότερα Μέχρι η σπίθα να γίνει ΕΚΡΗΞΗ."

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

" ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ KEVIN RUD ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΑΪΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ "



«Οι μετανάστες, και όχι οι Αυστραλοί, είναι αυτοί που πρέπει να προσαρμοστούν. Έτσι είναι, και άμα τους αρέσει! Βαρέθηκα να ανησυχούμε σε αυτή τη χώρα μήπως προσβάλλουμε ένα άτομο ή την κουλτούρα του. Από τότε που έγιναν οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Bali, η πλειοψηφία των Αυστραλών ένιωσε ένα κύμα πατριωτισμού.

Η κουλτούρα μας εξελίχθηκε σε δύο αιώνες γεμάτους αγώνες, προσπάθειες και νίκες από εκατομμύρια άντρες και γυναίκες που επιζητούσαν την ελευθερία. Η κύρια γλώσσα που μιλάμε είναι τα Αγγλικά. Όχι τα Ισπανικά, τα Λιβανέζικα, τα Αραβικά, τα Κινέζικα, τα Γιαπωνέζικα, τα Ρώσικα ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα. Οπότε, αν θέλετε να γίνετε μέρος της κοινωνίας μας, μάθετε τη γλώσσα μας! Οι περισσότεροι Αυστραλοί πιστεύουν στο Θεό.

Αυτό δεν είναι κάποιο Χριστιανικό, ακροδεξιό, πολιτικό κίνημα, αλλά γεγονός: Χριστιανοί, άντρες και γυναίκες, με Χριστιανικές αρχές, ίδρυσαν αυτή τη χώρα, και αυτό είναι καθαρά καταγεγραμμένο. Αρμόζει, λοιπόν, να το δείχνουμε πάνω στους τοίχους των σχολείων μας. Αν ο Θεός μας σας προσβάλλει, σας προτείνω να βρείτε άλλο μέρος του κόσμου για να ζήσετε, διότι εμάς ο Θεός είναι μέρος της κουλτούρας μας.

Θα δεχτούμε αυτά που πιστεύετε, χωρίς ερωτήσεις. Αυτό που ζητάμε είναι να δεχτείτε κι εσείς αυτό που πιστεύουμε εμείς, και να ζήσετε μαζί μας με αρμονία, χαρά και ειρήνη. Αυτή είναι η δική μας χώρα, η δική μας γη και ο δικός μας τρόπος ζωής, και θα σας προσφέρουμε κάθε ευκαιρία να τα απολαύσετε κι εσείς. Όμως, μόλις χορτάσετε να παραπονιέστε, να γκρινιάζετε και να μουρμουρίζετε για τη σημαία μας, τον όρκο πίστης στη χώρα μας που δίνετε όταν παίρνετε την υπηκοότητα, τα χριστιανικά μας πιστεύω, τον τρόπο ζωής μας, τότε σας ενθαρρύνω να εκμεταλλευτείτε μια άλλη μεγάλη ελευθερία της Αυστραλίας: Το δικαίωμα να φύγετε! Αν δεν είσαστε ευχαριστημένοι, τότε φύγετε! Δε σας φέραμε εδώ με το ζόρι. Εσείς διαλέξατε να έρθετε. Οπότε, δεχτείτε τη χώρα που εσείς διαλέξατε!»

Με αλλαγή στο κείμενο αντί για Αυστραλία Ελλάδα και αντί για κύρια γλώσσα Αγγλική γράψουμε Ελληνική με καλύπτει πλήρως και ίσως πρέπει να γίνουμε πιο ενεργοί πολίτες αυτής της χώρας. Πρίν να είναι ΑΡΓΑ μα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ"

ΑNAΓΝΩΣΤΗΣ

"Λιγοστοί οι Ελληνες μαθητές στα σχολεία της Βορείου Ηπείρου!"



"Δραματικά έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια οι μαθητές της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία. Υπολογίζεται ότι μέσα σε περίπου δύο δεκαετίες η μείωσή τους ξεπερνάει το 80%. Ταυτόχρονα, ελάχιστοι Ελληνες σπουδάζουν στα πανεπιστήμια της Αλβανίας, όταν ο αριθμός τους στα τέλη της δεκαετίας του '80 ήταν μάλλον υψηλότερος από τον μέσο αλβανικό.


Σαφή εικόνα της εκπαίδευσης της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία δίνει η έρευνα με θέμα «Ελληνική μειονότητα της Αλβανίας: Εκπαίδευση και δημογραφική κινητικότητα στην Αλβανία και την Ελλάδα», βασικά σημεία της οποίας παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή».Σύμφωνα με την έρευνα, που χρηματοδοτήθηκε από το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων με υπεύθυνο τον ειδικό επιστήμονα, ιστορικό, Συνήγορο του Πολίτη κ. Λ. Μπαλτσιώτη, κύριο χαρακτηριστικό των μαθητών και των σχολείων της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία είναι η συρρίκνωση. Bασικός λόγος, το κύμα φυγής πολλών Ελλήνων μειονοτικών στην Ελλάδα.Ενδεικτικά, η φθίνουσα πορεία του αριθμού των μαθητών από το 1992 μέχρι το σχολικό έτος 2008 - 2009 είναι πάνω από 80%. Ωστόσο, τη διετία 2008 - 2010 υπήρξε αύξηση κατά περίπου 10% σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Προξενείου Αργυροκάστρου, ο μαθητικός πληθυσμός το έτος 2009 - 2010 (στα μειονοτικά 9τάξια και λύκεια) στις περιφέρειες Αργυροκάστρου, Αγ. Σαράντα και Δέλβινου προσέγγιζε τους 900. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί ήταν περίπου 140.

«Η συρρίκνωση του αριθμού των μαθητών απασχολεί πρωτίστως τη μειονότητα», παρατηρεί, αναπτύσσοντας το ζήτημα της εκπαίδευσης της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία, ο επίκουρος καθηγητής του Παν. Μακεδονίας κ. Κ. Τσιτσελίκης, ο οποίος -υπό τον κ. Μπαλτσιώτη- συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα μαζί με τους Γρ. Τσιούκα, Μίλτο Παύλου, Β. Κουτσούκο, Δ. Χριστόπουλο και Η. Σκουλίδα. Και ο κ. Τσιτσελίκης συνεχίζει: «Ωστόσο, μία από τις εύλογες λύσεις διατήρησης των ελάχιστων προδιαγραφών ποιότητας της εκπαίδευσης, όπως η δυνατότητα συνένωσης των σχολείων με πολύ λίγους μαθητές, προσκρούει στη στάση των φορέων της μειονότητας και κυρίως της Ομόνοιας, η οποία στηρίζει την με οποιοδήποτε κόστος διατήρηση των σχολείων ακόμη και με ένα μαθητή.Η συνένωση γειτονικών σχολείων με σκοπό τη συγκέντρωση των απαιτούμενων από τον νόμο 20 μαθητών αποκλείεται, ως λύση που θα πλήξει τη μειονότητα.

Στην πραγματικότητα, ενδεχομένως άλλα συμφέροντα εξυπηρετούνται: η διατήρηση θέσης δασκάλου σε μειονοτικό σχολείο, η οποία εξασφαλίζει παροχές σε διάφορους φορείς και κυρίως η διατήρηση ερεισμάτων για την άσκηση παρεμβατικής και διεκδικητικής πολιτικής στο όνομα της μειονότητας. Το ενδιαφέρον είναι ότι και η αλβανική κυβέρνηση, κατά τον έλεγχο των πρόσφατων διεθνών της δεσμεύσεων, καρπώνεται τη διατήρηση των μειονοτικών σχολείων ακόμη και με ένα μαθητή, κατά παρέκκλιση του νόμου, μεγιστοποιώντας τους ποσοτικούς δείκτες ορθής εφαρμογής του δικαιώματος στην εκπαίδευση».

Ημιμάθεια
Η κατάσταση αυτή λειτουργεί εις βάρος της ποιότητας των μαθημάτων που διδάσκονται, των βιβλίων, των εκπαιδευτικών και των υποδομών. Οπως λέει η έρευνα, «η ημιμάθεια της αλβανικής και της ελληνικής γλώσσας πλήττει το μέλλον των Ελλήνων μαθητών, καθώς σε συνδυασμό με την έλλειψη επαγγελματικής εκπαίδευσης (εκτός από ιερωμένους και δασκάλους) για τη μειονότητα ελαχιστοποιούν τις δυνατότητες των μαθητών για επαγγελματική κατοχύρωση. Η επιθετική στάση απέναντι στην αλβανική γλώσσα καθιστά τους μειονοτικούς μαθητές κακούς χειριστές της και μειώνει τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης».

Η έρευνα καταλήγει λέγοντας ότι η ευημερία της μειονοτικής εκπαίδευσης είναι άμεσα συνυφασμένη με την ένταξη της μειονότητας στην αλβανική κοινωνία, την ανάπτυξη των ελληνοαλβανικών διμερών σχέσεων και την εναρμόνιση της Αλβανίας προς τις ευρωπαϊκές πολιτικές και θεσμικές σταθερές."

http://epirusgate.blogspot.com/