Χρήστες OnLine

Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

Ο Μαίανδρος ως σύμβολο της Αρχαίας Ελλάδος και της αιώνιας ζωής

Το αρχαιότερο ελληνικό σύμβολο ο Μαίανδρος αποτελεί σύμβολο Νίκης και Ενότητας, σύμβολο του Άπειρου και της Αιώνιας Ζωής, αλλά και της αέναης πορείας μας μέσα στον κόσμο.
Εμπνευσμένος, κατά την άποψη κάποιων ακαδημαϊκών, από τις πολυάριθμες στροφές του ποταμού Μαιάνδρου, ο οποίος έχει συνολικό μήκος πάνω από 500 χιλιόμετρα, θα αποτελέσει ένα από τα ιστορικότερα σύμβολα του Ελληνικού Κόσμου και θα ονομαστεί και Ελληνικό Κλειδί, καθώς δηλώνει την ελληνική καταγωγή όλων των πραγμάτων που τον φέρουν πάνω τους!

Μπορεί σαν σύμβολο να χρησιμοποιήθηκε κυρίως στην διακόσμηση, ουσιαστικά όμως είναι σφραγίδα Ελληνική, καθώς τα περισσότερα αρχαία ελληνικά αντικείμενα φέρουν το σχέδιο του Μαιάνδρου. Σαν σχήμα δεν θα λείψει ούτε και από την Ακρόπολη. Μπορεί να είναι γέννημα των προϊστορικών χρόνων, ωστόσο θα αναγεννηθεί και θα πάρει την κύρια, αλλά όχι και μοναδική μορφή του κατά τους Γεωμετρικούς Χρόνους.

Σύμβολο όλων των Ελλήνων ο Μαίανδρος, καθώς θα χρησιμοποιηθεί σε αγγεία, ναούς, μνημεία, γλυπτά, αντικείμενα, πολεμικά όπλα και πανοπλίες, ενδύματα σε όλα τα μήκη και πλάτη του Ελληνικού Κόσμου. Το ίδιο σχήμα υπάρχει και στην περίφημη ασπίδα του Φιλίππου του Β’. Μέσω της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας εμφανίζεται και στον Βυζαντινό Πολιτισμό. Αποτελεί λοιπόν ο Μαίανδρος ένα από τα κορυφαία Ελληνικά σύμβολα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στις σπουδαιότερες περιόδους της ελληνικής ιστορίας!

Η αίσθηση του άπειρου, του ατελείωτου αφ΄ ενός, αλλά και της ακρίβειας και ολοκλήρωσης αφ΄ ετέρου, χαρακτηρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Ήδη από την κλασσική αρχαιότητα ο μαίανδρος εκπροσώπησε την εικαστική έκφραση της πεμπτουσίας της αρχαίας ελληνικής σκέψης – αρμονική ταύτιση των αντιθέτων στον ανώτερο δυνατό βαθμό.

Στην αρχαιότητα το σύμβολα αυτό απεικόνιζε την ατελείωτη ροή του χρόνου και το ολοκληρώσιμο των επαναλαμβανόμενων χρονικών κύκλων. Το νερό ως πηγή ζωής (εκ του ποταμού Μαιάνδρου, σημερινή τουρκική ονομασία Menderes) και ο αναπόφευκτος μαρασμός, ο θάνατος, που ταυτόχρονα αποτελεί και γέννημα μίας καινούριας αρχής.


Οι αινιγματικές και άγνωστες περιπέτειες της μοίρας και η κίνηση προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, από το σημείο γέννησης και εκκίνησης προς τους ευρείς ορίζοντες του αγνώστου – παραλληλισμός με την πορεία του ελληνισμού σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στην μυθική επιλογή του Ηρακλή, μαιάνδριο σχήμα είχε ο δύσκολος δρόμος της Αρετής (σε αντίθεση με της Κακίας, που ήταν ευθεία), με τους μαιάνδρους να συμβολίζουν τις δομημένες δυσκολίες της ζωής, που καλείται να ξεπεράσει οξύνοντας το πνεύμα του ο άνθρωπος για να πλησιάσει το ιδανικό.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο μαίανδρος αποτελεί ευρύτερα διαδεδομένο σύμβολο, τόσο από γεωγραφικής όσο και από χρονολογικής άποψης, που ανιχνεύεται όπου έχει εμφανιστεί ευρωπαϊκού τύπου Πολιτισμός.

Παρουσιάζεται στην πλειονότητα αρχαίων έργων τέχνης, σε αγγεία, οικοδομήματα, επιγραφές. Ο μαίανδρος (ή αλλιώς Ελληνικό κλειδί) ήταν και είναι το σύμβολο της αιώνιας ζωής και του αέναου περάσματός μας πάνω σε αυτό τον κόσμο. Η σημαντικότερη παρουσία του μαίανδρου είναι αυτή στο γενετικό υλικό (μαίανδρος-σπείρα).

Με το όρο μαίανδρος ή ελληνική κλείδα εννοείται στην αρχιτεκτονική και την αρχαιολογία η ταινιωτή διακόσμηση -σύνθεση ευθειών- που ενώνονται μεταξύ τους σε ορθές γωνίες ή τέμνονται διαγώνια. Το μαιανδρικό μοτίβο, σεδιάφορες παραλλαγές του, χρησιμοποιείτο συχνά κατά την αρχαιότητα για τη διακόσμηση της ζωφόρου των ναών. Παραλλαγή του είναι ο μαίανδρος που χρησιμοποιεί σπειροειδή επαναλαμβανόμενα μοτίβα (5) και η βιτρούβια έλιξ (γλωσσίδα), ένα επαναλαμβανόμενο καμπυλόγραμμο κυματοειδές μοτίβο.

Τα αρχαιότερα μνημεία, πάνω στα οποία κατ’ αρχάς συναντάται αυτό το γραμμικό κόσμημα, είναι πολλοί τάφοι στην Μικρά Ασία και μάλιστα ο λεγόμενος τάφος του Μίδα στη Φρυγία, του οποίου η λίθινη πρόσοψη είναι πλήρως διακοσμημένη από μαιάνδρους. Επίσης συναντάται πάνω σε αγγεία της γεωμετρικής εποχής, όπου φαίνεται ότι είναι εξέλιξη της συνεχόμενης σπείρας των μυκηναϊκών χρόνων. Χαρακτηριστικά δείγματα αυτού του θέματος κατά την εν λόγω εποχή παρέχουν τα λεγόμενα αγγεία του Διπύλου, που βρίσκονται εκτεθειμένα στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας.
Ο μαίανδρος, ο οποίος παρουσιάζεται πάνω σε αυτά τα αγγεία, αρχικά είχε τη μορφή απλής θλαστής γραμμής, της οποίας τα τμήματα διευθύνονται οριζοντίως και καθέτως εναλλάξ.

Κατά την ελληνιστική περίοδο αυτός ο τύπος γίνεται πολυπλοκότερος, η θλαστή γραμμή διπλασιάστηκε και πληρώθηκαν τα σχηματιζόμενα τετράγωνα που σχηματίζονταν μεταξύ των γραμμών από στιγμές ή σταυρούς ή άλλα παρεμφερή θέματα. Η χρήση όμως αυτού του γραμμικού σχήματος γίνεται όχι μόνο για την διακόσμηση των αγγείων, αλλά και των ναών και των ενδυμάτων.
Στους ναούς κοσμούνταν από μαίανδρο, συνήθως έγχρωμο, τα επιστύλια, τα ακρωτήρια και τα φατνώματα της οροφής και οι κίονες, στα ενδύματα δε οι παρυφές. Ωραίο παράδειγμα μαιάνδρου πάνω σε ενδύματα παρέχουν οι κόρες της Ακροπόλεως. Τα αρχαϊκά πώρινα και μαρμάρινα γυναικεία αγάλματα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακροπόλεως.

Ο πέπλος, τον οποίο φέρουν οι μορφές αυτές, διακοσμούνταν κατά τις παρυφές με άλλα χρωματιστά κοσμήματα (σταυρούς, ρόδακες, άνθη) και με μαιάνδρους. Το γεωμετρικό αυτό σχήμα διατηρήθηκε και κατά την αλεξανδρινή εποχή και μεταδόθηκε και στην Ιταλία. Χαρακτηριστικό πρώϊμου μαίανδρου παρουσιάζουν πολλά αγγεία που βρέθηκαν στην Villanova, πάνω στα οποία ο μαίανδρος είναι ακόμα απλός και βαρύς, στερούμενος την ωραιότητα που χαρακτηρίζει τον διπλό μαίανδρο (γνωστό σήμερα ως σβάστικα) της ελληνικής τέχνης.

Η χειρώνειος ή μαιάνδριος λαβή
Ένας θνητός που νίκησε μια θεά και την παντρεύτηκε είναι ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας. Κάποτε στο φως του φεγγαριού είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών (Νηριήδες: κατοπινές νεράιδες). Ήταν η θεά Θέτιδα που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία.

Ο Πηλέας τυρανιόταν απ’ τη θεϊκή ομορφιά, αλλά πως μπορούσε αυτός θνητός ν’ αποκτήσει τη Θέτιδα που ήταν μια θεά; Ρώτησε όμως γι’ αυτό τον σοφότατο Χείρωνα που κατοικούσε ψηλά στο Πήλιο. «Εκείνος τον ορμήνεψε στο ίδιο μέρος σαν τη δει, τη νύχτα να χορεύει, να την αρπάξει όσο γίνεται σφιχτά στην αγκαλιά του». Να μην αφήνει τη λαβή όσο εκείνη κι αν άλλαζε μορφές: «κι ας γίνει φίδι, λιοντάρι ή φωτιά, νερό για να ξεφύγει».

Ο Πηλέας στο πάθος του για τη θεά ξεπέρασε και νίκησε καρτερικά όλες τις θυμωμένες μεταμορφώσεις της, κρατώντας την με μια λαβή σφιχτά στην αγκαλιά του.

Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας 101 του 500 π.Χ, που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του. Ο Πηλέας νικά την πεντάμορφη θεά χρησιμοποιώντας τη “Χειρώνιο λαβή”, τον μαίανδρο, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο. Η χειρώνειος λαβή έμεινε στην ιστορία και χρησιμοποιείται ακόμα στο άθλημα της πάλης για να δέσει ο ένας αντίπαλος τον άλλο.

Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στη στερεότυπη άποψη, πως μαίανδρος είναι “το διακοσμητικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα”.

Μπορεί να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους “ελιγμούς” ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφικών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλείτο η συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων!

Την “μαιάνδριο λαβή” όπως δικαίως πλέον θα την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται ξεκάθαρα απ’ την αριστουργηματική απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα σε αγγειογραφία του 550 Π.χ. (Μουσείο Ταρκυνίας. που όμως μπορεί να θαυμάσει κανείς και στον 30 τόμο Ελλ. Μυθο του Ρ. Γκρείβς σελ. 217) όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή δάχτυλα του ανίκητου ήρωα, μπροστά από το στήθος του!

Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό. Επίσης δεν πρέπει να είναι τυχαίο ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, στεφανώνονται συχνά από μαίανδρο!

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα. Μια γραμμική παραγγελία των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο!

Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου χέρια κρατάς το μυστικό της νίκης κι αν μόνο τα δικά σου δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αρμονικό αδιάσπαστο σύνολο ελληνοπρεπούς, νικηφόρας, μαιανδρικής αλυσίδας.

4 σχόλια:

  1. ΤΑ ΑΚΟΥΣΙΑ; ΚΑΙ ΕΚΟΥΣΙΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ 2012 – 2019 Μέρος 4ο
    2019-Μάιος-30 Δηλώσεις αποχώρησης από την Χρυσή Αυγή Πιερίας. https://pierikialithia.blogspot.com/2019/05/goaway19.html
    2019-05-31 Ο Μιχαλολιάκος αποκάλεσε “βλάκες” όσους ζητάνε αλλαγή ηγεσίας στη Χρυσή Αυγή ή της ασκούν κριτική. Ακούστε από το 6:35 και μετά. http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/sunenteujh-n.-g.-michaloliakou-sthn-ethnikistikh-fwnh1
    2019-06-20 Χρυσή Αυγή Σερρών : Νικήτας Σιώης κατά γαμπρών , νονών , συζύγων και βολεμένων http://infoserres.com/?p=61425
    2019-06-06 Άλιμος - Χάρης Μέξας: "Δεν ανήκω πλέον στην Χρυσή Αυγή" https://www.vimaonline.gr/20/article/36869/alimos-haris-mexas-den-aniko-pleon-stin-hrusi-augi

    2019-07-07 Βουλευτικές εκλογές. Μία ακόμη εκλογική συντριβή. Απολύτως αναμενόμενη από όλους μας. Φυσικά και σε αυτές όπως ας πούμε στον Β1' Βόρειου Τομέα Αθηνών τα επώνυμα των υποψηφίων ξεκινούσαν από «Ζ» βλέπε Ζαρούλια. Όταν οι ψηφοφόροι έχουν κουραστεί απίστευτα να ακούν τον Μιχαλολιάκο να λέει ότι τους χρυσαυγίτες δεν τους ενδιαφέρουν οι βουλευτικές έδρες αλλά όχι μόνο να ξαναβλέπουν την Ζαρούλια υποψήφια αλλά και κόψιμο ικανών υποψηφίων έως το γράμμα «Ζ», οι ψηφοφόροι αυτοί θα φύγουν-περισσότεροι από την προηγούμενη φορά. Αηδιασμένοι. Ὄχι κύριοι. Ἦρθα στὴν τοπικὴ νὰ πάρῳ τὰ ψηφοδέλτια ἀσταύρωτα γιὰ νὰ κρίνῳ ἐγὼ ποιὸς θὰ μὲ ἐκπροσωπήσῃ στὰ κυνοβούλια καλλίτερα. Κανείς μας δὲν χρειάζεται ὑποβολέα. Κάνατε ὅ,τι κάνουν τὰ κόμματα ποὺ ὅλοι μας ἔχουμε σιχαθεῖ. Γιατὶ νὰ βγῇ ὁ Λαγὸς καὶ ὁ Κωνσταντίνου στὶς εὐρωεκλογές; Γιατὶ στὰ ψηφοδέλτια στὴν Β1 Ἀθηνῶν τὰ ὀνόματα τῶν ὑποψηφίων ξεκινοῦσαν ἀπὸ «Ζ»; Γιατὶ αὐτὸ τὸ ἀπαράδεκτο φαινόμενο συνέβη σὲ τόσες ἄλλες περιφέρειες καὶ στὸ παρελθόν;
    2019-07-10 Δημήτρης Μακρής: "Αποχωρώ από την Χρυσή Αυγή" σε “οικογενειακή εταιρία περιορισμένης ευθύνης”, “μια ολιγάριθμη, κλειστή παρεούλα συγγενών και φίλων, που κατόρθωσε για καιρό να κρατήσει κρυφή τη λειτουργία της αποκλειστικά και μόνο με όρους συμφέροντος”. https://edolio5.blogspot.com/2019/07/edolio5_10.html#more

    Δεν έδωσε εξηγήσεις ούτε έκανε την παραμικρή αυτοκριτική για τα λάθη της η Χ.Α. μέχρι τις ευρωεκλογές και μετά από αυτές έχασε 105.000 ψήφους. Δεν έδωσε εξηγήσεις ούτε μετά και έχασε άλλες 110.000 ψήφους. Αν δεν δώσει εξηγήσεις και μετά τις βουλευτικές εκλογές θα επιστρέψει στις 30.000 ψήφους το πολύ.
    Τοπικά γραφεία χρυσής αυγής Όταν έχεις γραμματέα που αποδεδειγμένα έβαζε χέρι στο ταμείο και ενημέρωναν τον Γενικό Γραμματέα, και η απάντηση ήταν "τι να κάνουμε αυτός είναι κολλητός του Γερμενή..." είναι φυσιολογικό και τα μέλη της να φύγουν αηδιασμένα και οι τοπικές αυτές να κλείσουν και τα πρώην μέλη της να μην την ξαναψηφίσουν. Μιλάμε για την τοπική Βορείων προαστείων όπως καταγγέλει ο Λάμπρος Φουντούλης http://panusis.blogspot.com/2019/07/blog-post_94.html
    Τοπικά γραφεία χρυσής αυγής Είναι πολύ αισιόδοξο το γεγονός όμως ότι οι Έλληνες πατριώτες-εθνικιστές ούτε χειραγωγούνται, ούτε γίνονται στρατιωτάκια χωρίς σκέψη και κρίση. Και σκέψη έχουν και κρίση έχουν και για αυτό έφευγαν από τις τοπικές και το κόμμα.
    Η «τεχνογνωσία» που απόκτησαν στη διοίκηση ενός πολιτικού γραφείου, στις ακτιβιστικές ενέργειες, στη διαδικτυακή ενημέρωση και σε πολλά ακόμα είναι ανεκτίμητη. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει πλέον ότι τόσα χρόνια έχουν φύγει τα πιο κορυφαία στελέχη, όλοι τους να καταγγέλλουν τον Μιχαλολιάκο ότι δεν έχει κόμμα αλλά οικογενειακό μαγαζί που πουλάει εθνικισμό και εσύ να πιστεύεις ότι ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ήταν προδότες. Δεν μπορεί αυτός που μάτωσε 100 φορές στο πεζοδρόμιο, που στοχοποιήθηκε από αναρχικούς, που κάηκε ως ονοματεπώνυμο για μια ζωή, ξαφνικά έγινε προδότης γιατί έτσι αποφάσισε το κόμμα (=αρχηγός).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΑ ΑΚΟΥΣΙΑ; ΚΑΙ ΕΚΟΥΣΙΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ 2012 – 2019 Μέρος 5ο
    Λακωνία 2014: ΧΑ 15,45%, σύριζα 19.52%.
    Λακωνία 2019 (εὐρωεκλογές): ΧΑ 6,41% καὶ σύριζα 16,80%. Ὁ Σύριζα σοῦ πετᾶ λευκὴ πετσέτα κι ἐσὺ τὸ κάστρο σου ἀντὶ νὰ τὸ κάνῃς ἀνάκτορο τὸ γκρεμίζεις. Παραγκωνίζεις τὸν Δημακόγιαννη… Πόσο μποῦφος μπορεῖς νὰ εἶσαι; Ὅταν στὴν Λακωνία κατεβαίνει μία ἀπίστευτη τύπισσα ποὺ σοῦ δίνει τὴν ἐντύπωσιν ὅτι εἶναι τσατσὰ καὶ ἀποκλείῃς τὸν Δημακόγιαννη, πρέπει νὰ εἶσαι ἢ βλῆμα ἢ βαλτός. Φτάσαμε στὸ ντροπιαστικὸ 3,64% τῶν ἐθνικῶν ἐκλογῶν καὶ τὸ πατσὸκ μᾶς γλέντησε μὲ 14,39%!!!! Ποῦ, στὴν Λακωνία!
    ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΘΑΝΟΥ Λένε πολλοὶ ὅτι ἡ ΧΑ στήριξε τὴν ὑποψηφιότητα Θάνου μὲ ἀντάλλαγμα τὴν ἀθώωσιν της στὰ δικαστήρια. Ἂν ὄντως συνέβη αὐτὸ τὸ πρᾶγμα, τότε κὺρ-Νίκο εἶσαι καὶ βλάκας καὶ ἀναξιοπρεπής. Ἀναξιοπρεπὴς διότι στηρίζεις τοὺς διῶκτες σου (ὁ σύριζα τί εἶναι, φίλοι μας;) καὶ βλάκας, γιατὶ δίνεις χωρὶς νὰ πάρῃς.
    Μοναδική σου ἐλπίδα κὺρ-Νίκο γιὰ νὰ μὴν πειράξουν τὴν ΧΑ κι ἐσένα προσωπικῶς ἦταν νὰ τὴν κρατήσῃς ἐπαναστατική, μὲ κόσμο στὶς ἐπάλξεις. Ὅταν ἤσουν στὸν Κορυδαλλὸ ἡ ΧΑ ἔπαιρνε 9.39%. Ποιὸς θὰ τολμοῦσε ἀργότερα νὰ χώσῃ στὴν ψειροῦ τὸ 10% τῶν Ἑλλήνων; Οὔτε κατὰ διάνοια, θὰ πέφτανε τὰ τσιμέντα. Φρόντισες ὅμως νὰ πιαστῇς κορόϊδο-χοντρός.
    Ἂν σὲ ἀθώωναν πρῶτα, θὰ εἶχε λογικὴ (ἀλλὰ ὄχι ἠθικὴ) νὰ τὰ βρῇς μαζύ τους καὶ νὰ τοὺς κάνῃς κι ἐσὺ ἕνα «δωράκι». Τώρα, κρέμεσαι ἀπὸ τοὺς ὄρχεις των, διότι αὐτοὶ διαθέτουν καὶ τὸ μαχαίρι καὶ τὸ καρπούζι. Ἀπὸ τὸ ἀποτέλεσμα τῆς δίκης θὰ τὰ καταλάβουμε ὅλα. Ἂν ἀθωωθῇς μαζὺ μὲ 10-20 ἄτομα καὶ ἡ ὑπόλοιπος μάζα πάῃ μέσα, τότε κὺρ-Νικόλα εἶσαι στὸ κόλπο. Ἂν ἀθωωθῆτε ὅλοι (πλὴν Ρουπακιᾶ) ἢ καταδικαστῆτε ὅλοι, τότε εἶσαι ἐντάξει. Ἐγὼ προσωπικῶς θὰ στηρίξω τὴν ΧΑ μέχρι καὶ τὴν δίκη, ὅπως ἔκανα ἀδιάλειπτα καὶ στὶς ἐκλογές. Νὰ ξέρῃς ὅμως ὅτι ἀκόμη καὶ ἂν ἀθωωθῆτε ὅλοι (πλὴν Ρουπακιᾶ) οἱ δρόμοι μας χωρίζουν, γιατὶ ἁπλῶς παληκάρια… δὲν κάνετε, ἂν δὲν ἀλλάξετε βιολί.
    Τελειώνοντας τὴν κριτική μου στὴν ΧΑ θέλω νὰ πῷ ὅτι δὲν ξεχνῶ καὶ οὔτε σβήνω ὅ,τι καλὸ ἔκανε ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια στὸν ἑλληνικὸ λαό. Ἦταν ἡ μόνη ὑπολογίσιμη φωνὴ ἀντιστάσεως στὰ χρόνια τῶν μνημονίων καὶ τῆς μεταναστολαγνείας, ὁ μόνος ἀντίπαλος ποὺ ἔτρεμε τὸ σάπιο σύστημα.
    Μέσα ἀπὸ τὴν ΧΑ γνώρισα πολλοὺς ἀξιόλογους ἀνθρώπους ποὺ στὴν πλειοψηφία των ἀπεχώρησαν ἀπὸ τὶς δράσεις τῆς ΧΑ σὺν τῷ χρόνῳ. Ἀρκετοί, ὅπως ἐγώ, τὴν ὑποστηρίξαμε στὶς ἐκλογές, ἄλλοι τῆς γύρισαν τὴν πλάτη δίχως νὰ ψηφίσουν ἄλλο κόμμα.
    Προσωπικῶς, θὰ τὴν ὑποστηρίξω μέχρι τὴν τελικὴν ἀθώωσίν της. Μέχρι τότε, δὲν θὰ τὴν ἐγκαταλείψω, ἂν καὶ δὲν ἤμουν ποτὲ οὔτε μέλος οὔτε κομματικὸς στέλεχός της. Ὑπῆρξα ὑποστηρικτὴς καὶ ψηφοφόρος της σὲ καιροὺς ποὺ ἡ δήλωσις καὶ μόνον «ψηφίζω ΧΑ» σὲ δημόσιον χῶρον ἀρκοῦσε γιὰ νὰ στραγγαλιστῇς ἐπαγγελματικῶς καὶ νὰ στιγματιστῇς κοινωνικῶς.
    Καὶ φυσικὰ συμμετεῖχα σὲ πάμπολλες ἐκδηλώσεις διαμαρτυρίας καὶ συμπαραστάσεως σὲ φυλακὲς Κορυδαλλοῦ, ΓΑΔΑ καὶ Εὐελπίδων γιὰ τοὺς ἄδικους διωγμοὺς ποὺ ὑπέστη. Ἀκριβῶς ἐπειδὴ προσέφερα χρόνο, ἐνέργεια, χρῆμα (καὶ ἄλλοι συμπατριῶτες πολὺ περισσότερα ἀπ’ ὅ,τι πρόσφερα ἐγὼ στὴν ΧΑ), ἀκριβῶς ἐπειδὴ δὲν θέλω νὰ σβήσῃ τὸ ἐθνικιστικὸ κίνημα στὴν Ἑλλάδα, ἀκριβῶς ἐπειδὴ δὲν χρωστῶ τίποτε στὴν ΧΑ, κάνω αὐτὴν τὴν κριτικὴ ὑπὸ τὴν δική μου ὀπτικὴ γωνία καὶ ἀντιληπτικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΑ ΑΚΟΥΣΙΑ; ΚΑΙ ΕΚΟΥΣΙΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ 2012 – 2019 Μέρος 6ο
    Εδώ τα παραλειπόμενα .
    2015-09-20 ΛΕΣΒΟΣ(Μυτιλήνη) Ενώ στις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου οι μαχητές υποψήφιοι στο νησί της Λέσβου ήταν Λέσβιοι, οχτώ μήνες μετά θα έπρεπε να μοιράζουν προσταυρωμένα ψηφοδέλτια με τη νέα υποψήφια εξ Αθηνών την Δημοπούλου-Παππά Ειρήνη. Θεωρούσαν από τα κεντρικά ότι μπορούσε να κερδίσει μια έδρα στο νησί η χρυσή αυγή άρα γιατί να μην την πάρει η γυναίκα του βουλευτή Χρήστου Παππά;
    Ξεκάθαρη πρόκληση ήταν να έχεις άντρα βουλευτή, να πληρώνεσαι σαν Διευθύντρια της εφημερίδας «ΕΜΠΡΟΣ» και να απαιτείς και τον μισθό της βουλευτίνας στη Λέσβο, ένα νησί που δεν πήγε ποτέ να κάνει έστω και μία προεκλογική ομιλία.
    Να ποιος ήταν ο λόγος που στον δήμο Λέσβου από τις 2.765 ψήφους(4,66%) η χρυσή αυγή ανέβηκε μόνο στις 4.223 ψήφους(7,78%) και παρέμεινε στην 4η θέση πίσω από το 3ο κκε(που έβγαλε βουλευτή) για μόλις 1.500 ψήφους. Η συγγενοκρατία και η περιφρόνηση προς τη βούληση των ψηφοφόρων της.
    ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015 http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/katatithentai-ta-plhrh-pshfodeltia-tou-laikou-sundesmou-chrush-augh-ola-ta
    ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015 http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/ta-plhrh-pshfodeltia-tou-laikou-sundesmou-chrush-augh-se-olh-thn-epikrateia
    ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΙΟΥΛΙΟΥ 2019 http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/ta-plhrh-pshfodeltia-ths-chrushs-aughs-se-olh-thn-epikrateia
    2019-07-12 Αποχώρηση του Δημήτρη Βογιατζή από την «Χρυσή Αυγή» με βολές κατά Μιχαλολιάκου Ο κ. Βογιατζής γνωστοποίησε την αποχώρησή του από την «Χρυσή Αυγή» εξαπολύοντας ευθείες βολές κατά του προέδρου του κόμματος Νίκου Μιχαλολιάκου, κατηγορώντας τον για οικογενειοκρατία και αλαζονεία. Βολές εξαπέλυσε και κατά του Αρτέμη Ματθαιόπουλου, τονίζοντας ότι είναι υπεύθυνος για το «κάζο της Θεσσαλονίκης».
    https://kavalawebnews.gr/eidiseis/%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b7/%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b7-%ce%b2%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%b6%ce%ae-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7/
    2019-07-12 Τους τα βρόντηξαν στα μούτρα!!Κλείνει η Τ.Ο της Χρυσής Αυγής στην Σαλαμίνα και αποχωρεί το μέλος της Κ.Ε Δημήτρης Παπαδημητρίου.Με βρισίες έφυγε και το "δεξί χέρι"του Μιχαλολιάκου Περικλής Μουλιανάκης."Μην με ξανά ενοχλήσετε"τους διαμήνυσε και ο διεθνής διαιτητής και Υπ.Δήμαρχος Γλυφάδας Σωτήρης Βοργίας.
    https://edolio5.blogspot.com/2019/07/blog-post_53.html
    Επίσης αντυπωσιακά είναι και όσα έλεγε εδώ και χρόνια η Καρύδη Κυριακή, υποψήφια Περιφερειακή σύμβουλος Ανατολικού Τομέα με την Ελληνική Αυγή για την περιφέρεια Αττικής:
    2015-09-11 Αποχώρησα από την Χρυσή Αυγή κατά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 εξ αιτίας της ιταμής κακομεταχείρισης την οποία ως γνωστόν επιφυλάσσουν σε κάθε ΔΙΑΚΡΙΤΟ/Η υποψήφιο/α που είχε την ατυχία να τους δώσει χιλιάδες ψήφους με άποψη και λόγο αλλά ΔΕΝ ανήκει στις αυλές των αστοιχείωτων βο(υ)λευτικών συζύγων και των εμμίσθων κομματόσκυλων λακέδων τους στις τοπικές-μαγαζάκια εξυπηρέτησης της χρυσαυγίτικης οικογενειοκρατίας. https://karydikyriaki.wordpress.com/2015/09/11/
    2016-02-08 Η βαθιά εχθρική στάση της στάνης Μιχαλόλια (χρυσή αυγή) προς τους Έλληνες και Ελληνίδες που της παρείχαν εθελοντικά ΕΡΓΟ κατά την πρώτη φάση της θεσμικής (κοινοβουλευτικής) της παρουσίας. Τριετία 2012-2014. https://karydikyriaki.wordpress.com/2016/02/08/
    2016-10-10 Video: Βαριές καταγγελίες Γρηγόρη Γερακόπουλου, παραιτηθέντος υψηλόβαθμου στελέχους Χρυσής Αυγής Ανατολικής Αττικής και δημοτικού συμβούλου Σπάτων-Αρτέμιδος: «είμαι μείον 15.000 ευρώ από την συμμετοχή μου στην Χρυσή Αυγή γιατί ήμουν συνέχεια με το χέρι στην τσέπη». https://karydikyriaki.wordpress.com/2016/10/10/

    ΑπάντησηΔιαγραφή