Επειδή καί τά δύο ρεύματα αναζητούν σάν φορείς εκφράσεως τους, ανθρωπίνους συλλογικούς σχηματισμούς καί συνεπώς τήν έννοια του Έθνους (άφοϋ αυτό είναι ό φυσικός ανθρώπινος συλλογικός σχηματισμός), έρχονται σε έπάφή μέ τόν Εθνικισμό, μέ τόν όποιο συχνά συγχέονται. Είδαμε, όμως, σέ περασμένες αναλύσεις μας τήν ουσιώδη ποιοτική διαφορά μεταξύ Εθνικισμού και Έθνικοσοσιαλισμού πού συνίσταται στό είδος τής συλλογικής Βουλήσεως πού κάθε ρεύμα αναπτύσσει
Ό μέν Εθνικισμός αναζητεί τήν ένεργόποίησι της ανωτέρας ελλόγου βουλήσεως μέ στόχο τήν αυτοπραγμάτωση τηρώνταςτό μέτρο μεταξύ συλλογικής καί ατομικής συνειδήσεως ένώ ό Έθνικοσοσιαλισμό άνάζητεί τήν Γιγάντωσι της άλόγου βουλήσεως του. Συλλογικού υποσυνειδήτου της Φυλής, στό όποιο ζητά να άπορροφηθή κα αφανισθή,ή ατομική συνείδησις, μέ στόχο τήν κυριαρχία, άντί της αυτοπραγματώσεως.
Άλλα καί άπό τόν Φασισμό, τήν Ιδεολογία τοϋ Δεσμού (1), ό,Εθνικισμός έχει ποιοτική διαφορά, τήν οποία θά δούμε ακολούθως .
Πρώτα, όμως, θά δούμε τις Ιστορικές καί ιδεολογικές ρίζες του φασισμού πού είναι ό Τεκτονισμός, οι Συντεχνίες καί ή έννοια του Κράτους.
1. Ή προϊστορία τοϋ Τεκτονισμού, ή Μασωνισμού πρέπει να αναζητηθεί στήν,προσπάθεια των κεφαλών τής Ιουδαϊκής Θρησκείας νά επιβιώσει αυτή μετά τήν έπικράτησι ,του Χριστιανισμού καί τήν χειραφέτηση του άπό αυτήν, ανεξάρτητα από τήν τύχη του Παλαιστινιακού φύλου των Ιουδαίων. Έτσι είσέδυσαν αρχικώςκατά τήν εποχή της πτώσεως της αυτοκρατορίας στίς λατινικές συντεχνιακές οργανώσεις τών κτιστών (collegia fabrorum) στίς όποιες επέβαλαν τήν υιοθέτηση της βίβλου ως Ιερού κειμένου αναφοράς άντί των αρχαίων θρησκευτικών παραδόσεων.
Στήν Μεσαιωνική Δυτική Ευρώπη εν συνεχεία οι συντεχνίες αυτές έγιναν καταφύγιο πολλών Έβραϊζόντων καί Εβραίων της διασποράς διανοουμένων, κυρίως Καββαλιστών (2), ένώ στήν' Αγγλία, λόγω της αναπτυχθείσης., αντιθέσεως τής χώρας μέ τόν Πάπα, ετέθησαν ύπό τήν προστασία καί τελικώς ύπό τον έλεγχο των ευγενών, τής αριστοκρατίας γενικά και του θρόνου.Μετά τίς σταυροφορίες, τούς επιστρέφοντες σταυροφόρους συνόδευαν τάγματα Ιπποτών (Ροδόσταυροι, Ναϊται κλπ.) πού είχαν μυηθεί στίς καββαλιστικές ιδέες άπό Εβραίους ή Μουσουλμάνους'Καββαλιστές τής Παλαιστίνης. Αυτοί έδιώχθησαν άπό τόν Πάπα καί τόν Γάλλο βασιλέα καί τά ύπολλείμματά τους κατέφυγαν στήν Αγγλία. Έκεί, ύπό τήν προστασία τών "Αγγλων ενετάχθησαν στίς συντεχνίες πού προαναφέραμε.
Μέ τήν μεθοδική καθοδήγησι τών "Αγγλων, οΐ συντεχνίες έχασαν τόν αρχικό τους χαρακτήρα («εργατικοί τέκτονες») καί μετετράπησαν σέ μία συνολική όργάνωση πού φαινομενικά ήσχολείτο μέ τήν φιλοσοφική έρευνα («ελεύθεροι τέκτονες»), στήν πραγματικότητα, όμως, έγιναν φορεύς τής 'Αγγλικής πολιτικής μέ τήν συνεργασία καί τών Εβραίων τής διασποράς. Λόγω τής πανευρωπαϊκής εξαπλώσεως των συντεχνιών, ή μασωνική όργάνωσις έγινε διεθνής. Η μεταμόρφωσις αυτή είχε όλοκληρωθή γύρω στό 1600.
Η λεγομένη «Γαλλική Έπανάστασις» τού 1789 υπήρξε αποτέλεσμα μασωνικής ύποκινήσεως, προκειμένου νά διαλυθή τό ισχυρότερο καί πλέον.προσηλωμένο στόν Καθολικισμό Ευρωπαϊκό κράτος. Ήταν λοιπόν φυσικό νά υιοθετήση σύμβολα καί αντιλήψεις τού Τεκτονισμού. Ή δέσμη του άπλού πελέκεως πρωτοεμφανίζεται, λοιπόν, στήν Γαλλική Επανάστασι, σάν σύμβολο τού Εθνικισμού πού αυτή έξέφρασε (άσχετου προς τόν Ελληνικό Εθνικισμό) Συμβολίζει τήν ισχύ πού προκύπτει άπό τήν συνένωσι, ή οποία αντιπαρατίθεται πρός τό πρόσωπο τοϋ Βασιλέως.
Τό σπέρμα του φασισμού ευρίσκεται μέσα στήν Γαλλική Επανάστασι καί σάν μία πρώτη μορφή φασισμού μπορεί νά θεωρηθή ό Βοναπαρτισμός Εκτός, όμως, άπό τό σύμβολο τής δέσμης, ή Μασωνία δάνεισε στόν Φασισμό τήν άντίληψι περί συντεχνιών καί τό συμβολικό του χρώμα, τό μαύρο. Σύμφωνα μέ τίς αντιλήψεις τής Καββάλας, υπάρχουν δύο αντίθετοι τρόποι εκδηλώσεως τής θεότητος πού αντιστοιχούν σέ δύο αντίθετες θείες ιδιότητες: Ή ευσπλαχνία (όπως εκδηλώνεται στόν Χριστιανισμό) καί ή αύστηρότης (όπως εκδηλώνεται στόν Ιουδαϊσμό).
Ετσι αντίστοιχα στόν Τεκτονισμό υπάρχουν στά ανώτατα κλιμάκια τρεις ομάδες βαθμών: Αυτοί του .Ερυθρού Τεκτονισμού (ευσπλαχνία) μετάξι} τών οποίων καί ό βαθμός τού Ροδόσταυρου, αυτός τοϋ Μέλανος Τεκτονισμού (αύστηρότης), μεταξύ τών οποίων καί ό βαθμός τού Μαύρου Ιππότη καί τέλος οι βαθμοί τοϋ Λευκού Τεκτονισμού, όπου υποτίθεται ότι ο Τέκτων,υπερβαίνει τήν άντίθεσι ευσπλαχνίας -αύστηρότητος. 'Από την κατάταξι αυτή προέκυψαν τό ερυθρό του κομμουνισμού καί τό μαύρο τού φασισμού, καθώς καί ή πολωτική άντίθεσις κομμουνισμός · φασισμός.
2. Ή ρίζα τών Συντεχνιών ευρίσκεται στήν /Αρχαία Ελλάδα. Τότε υπήρχαν θρησκευτικό •λατρευτικές ομάδες πού προσπαθούσαν νά πραγματώσουν τήν αύτοβελτίωσί τους μέσω τής εξασκήσεως κάποιας τέχνης. Πρόκειται γιά τήν τρίτη μυητική όδό, τήν όδό του μουσικού, όπως αναφέραμε σέ άλλη μας ανάλυση. Τέτοιες ομάδες ήσαν οι θίασοι, ομάδες πού εξασκούσαν τήν λατρεία μέσω θεατρικών παραστάσεων, πρόγονοι τού Διονυσιακού θεάτρου, καί οι διονυσιακοί τεχνουργοί, ομάδες τεκτόνων πού κατόπιν αναθέσεως, ανελάμβαναν τήν άνέγερσι τών ναών, υλοποιώντας στήν αρχιτεκτονική τους μέ συμβολικό τρόπο τίς θρησκευτικές καί φιλοσοφικές τους αντιλήψεις. Τά μέλη τών συντεχνιών παρέδιδαν άπό γενιά σέ γενιά φιλοσοφικές διδασκαλίες των όποιων ήσαν θεματοφύλακες. Σάν σημερινό κατάλοιπο αρχαίου θιάσου μπορούν νά , θεωρηθούν οι Άναστενάρηδες. Ό θεσμός τών αρχαίων συντεχνιών έξεφυλίσθη όταν διεδόθη μέσω τών Ρωμαίων στήν Δύσι καί στόν Μεσαίωνα οί. συντεχνίες δέν έπροστάτευαν πλέον κάποιες διδασκαλίες, άλλά τίς τεχνικές λεπτομέρειες τών δραστηριοτήτων τους, τίς οποίες μετέβαλαν σέ κλειστά επαγγέλματα. Σάν τελευταίο στάδιο εκφυλισμού προέκυψαν άπό τίς συντεχνίες τά συνδικάτα, όπου ή ένωσις δέν βασίζεται πλέον στήν συντροφικότητα άλλά στό κοινό συμφέρον. Ό Φασισμός δέχεται τίς συντεχνίες σάν επαγγελματικές ενώσεις μέσω τών οποίων μπορεί νά άναπτυχθή ή συντροφικότητα καί τίς ανάγει σε πρωταρχικές μονάδες πού θά απαρτίσουν τό φασιστικό κράτος .
3. Τό Κράτος είναι ή κεντρική έννοια του Φασισμού. Ή βούλησις, πού στόν Έθνικοσοσιαλισμό εκφράζεται σάν τάσις .κυριαρχίας τής ανωτέρας Φυλής, στόν Φασισμό εκφράζεται σάν δύναμις επιβολής τού Κράτους. Τό Κράτος είναι αυτό πού πραγματώνει καί τήν Εθνική συνείδησι.."Ετσι ό Φασισμός ταυτίζει τό "Εθνος μέ τό Κράτος, τό όποιο είναι αυτοσκοπός Στήν συλλογική συμπεριφορά τής Φυλής, τά φαινόμενα οφείλονται κατ' αρχήν σέ δυνάμεις τού συλλογικού υποσυνειδήτου. Όταν όμως ή Φυλή οργανώνεται σέ Κράτος, τότε ή συμπεριφορά της διέπεται άπό συνειδητές ενέργειες τής Κρατικής εξουσίας.
"Ετσι το συνειδητό στοιχείο καθοδηγεί τό υποσυνείδητο. Μέ τήν λογική αυτή, όλα τά λειτουργικά μέρη τής κοινωνίας πρέπει νά λάβουν νομική έπένδυσι καί νά γίνουν στοιχεία του Κράτους. Ή άντίληψις αυτή εκλήθη ολοκληρωτισμός. Τά λειτουργικά αυτά μέρη σχηματοποιούνται μέσα στίς συντεχνίες, οί οποίες συνερχόμενες στήν λεγομένη συντεχνειακή βουλή θά αποτελέσουν τό συντεχνειακό κράτος.
Αν αποχρωματίσουμε τίς έννοιες άπό .συναισθηματικές φορτίσεις, μπορούμε νά συμπεράνουμε άπό όλα τά ανωτέρω ότι κάθε κοινωνία μέ έπεκτεταμένη τήν παρουσία του Κράτους καί μέ κεντρική φιλοσοφία λειτουργίας τούς κρατικούς, θεσμούς, προσεγγίζει τήν έννοια τού Φασιστικού Κράτους.
"Ετσι ό υπαρκτός σοσιαλισμός, καθεστώτα μέ ηύξημένη γραφειοκρατία καί κανονισμούς όπως αυτά τής Σκανδιναβίας καί ακόμη καί τό καθεστώς τής Ε.Ο.Κ., έχουν πολλές ομοιότητες μέ τό κρατικό μοντέλο τοϋ Φασισμού!
Ό Εθνικισμός διαφοροποιείται ριζικά άπό τόν Φασισμό στίς περί Κράτους αντιλήψεις του. "Αν καί αναγνωρίζει ότι ή ύπαρξις κρατικής οργανώσεως αποτελεί γνώρισμα εξελιγμένου έθνους, θεωρεί ότι τό έθνος είναι ή κυρίαρχος έννοια καί τό κράτος κατασκευάζεται γιά νά ύπηρετή τό "Έθνος. Τό Κράτος είναι πράγματι ένας φορεύς τής Εθνικής συνειδήσεως καί εκφράζει τήν συνειδητή βούλησι τοϋ "Εθνους νά ύπάρχη, σέ ένα επίπεδο εκδηλώσεως ανώτερο άπό αυτό τών άλογων υποσυνειδήτων δυνάμεων.
Έν τούτοις, υπάρχουν ακόμη ανώτεροι χώροι εκδηλώσεως τής Εθνικής συνειδήσεως, οί πνευματικοί χώροι. Ή παιδεία στήν γενικωτέρα της έννοια καί ό πολιτισμός είναι χώροι εθνικής εκφράσεως ανώτεροι άπό αυτόν τής κρατικής οργανώσεως καί πρέπει νά υπηρετούνται.άπό αυτήν.
Ή ένταξις τών κοινωνικών λειτουργιών στό κράτος είναι έννοια αποδεκτή άπό τόν Εθνικισμό, γι' αυτό καί τό κράτος του Εθνικισμού ονομάζεται Όργανικό Κράτος. Έν τούτοις, σάν δομικές μονάδες του Οργανικού Κράτους δέν θεωρούνται οί συντεχνίες άλλά οί κοινότητες, τή σημασία τών όποιων έχουμε άλλου αναλύσει.
Οί επί μέρους κοινωνικές λειτουργίες εντάσσονται όχι στό Κράτος άλλά στήν κοινότητα, μέσα στήν οποία ή συλλογικότης αναπτύσσεται ώς.κοινοτικό πνεύμα. Ειδικώτερα τίς συντεχνίες ό Εθνικισμός τίς αντιλαμβάνεται όχι μέ τό σύγχρονο, άλλά μέ τό υγιές τους αρχαίο πνεύμα. Οι θέσεις αυτές του Εθνικισμού έπαληθεύθησαν κατά τήν . περίοδο τής Τουρκοκρατίας, οπότε παρά τήν ανυπαρξία Ελληνικού κράτους, ή Εθνική Συνείδησις ήτο ζωντανή καί έξεφράζετο μέσω τών κοινοτήτων. Ήτο δέ ή συνείδησις αυτή τόσο ισχυρή, ώστε εκίνησε τήν Εθνεγερσία του '21.
Ό Εθνικισμός καί ιδιαίτερα ό Ελληνικός Εθνικισμός, είναι ή πολιτική έκφρασις τού μέτρου, της ισορροπίας του ατομικού μέ τό συλλογικό και τής προσπάθειας νά ένεργοποιηθή ότι ευγενέστερο έχει ό άνθρωπος προκειμένου νά αύτοπραγματωθή καί νά κατάκτηση τούς ανωτέρους χώρους. Δέν πρέπει γι' αυτό νά συγχέεται μέ ρεύματα πού, άν καί εθνοκεντρικό, άνεπτύχθησαν σέ λαούς μέ αρνητικές προηγούμενες εμπειρίες άλλά καί μονομερείς πόθους γιά τήν κρατική τους ένωσι ή όλοκλήρωσι καί τήν αποκατάστασι τής πληγωμένης τους υπερηφάνειας.
(1): Ή λέξις Φασισμός είναι μεταφορά στην Ελληνική τής Ιταλικής fascismo έκ τού fascio, πού σημαίνει δέσμη καί σάν όρος περιγράφει τό γνωστό σύμβολο τής δέσμης ξυλίνων ράβδων μέ ένα απλούν πέλεκυ. Συμβολίζει τήν «έν τή ενώσει ισχύ» καί δέν πρέπει νά συγχέεται μέ τόν Ελληνικό διπλούν πέλεκυ ή λάβρυν.. (2): Ή Καββάλα είναι σύνολον Εβραϊκών κειμένων περιεχομένου φιλοσοφικού (θεωρητική Καββάλα) ένώ άλλος κλάδος ασχολείται μέ τήν Μαύρη Μαγεία (Πρακτική Καββάλα). Κατά τόν Ιπποκράτη Δάκογλου, ή θεωρητική Καββάλα προέρχεται άπό τίς διδασκαλίες τών Πυθαγορείων.
Πρόδρομος Κούρτογλου
Ο Εθνικοσοσιαλισμός είναι η μεταφορά στον 20 αιώνα της Πολιτείας του Πλάτωνος!
ΑπάντησηΔιαγραφή